Sider

søndag den 15. januar 2012

Ugle kage

Jeg var den der skulle medbringe kage til vores familie komsammen hos min mor i dag, og det blev denne kreation...



Indeni består kagen af to chokolade kagebunde og en nøddemarengsbund, fyldet er hvid chokolade mousse og hindbær mousse, derefter er kagen smurt op med nougatsmørcreme og overtrukket og pyntet med fondant

Chokoladekagebunde (en anden version end den jeg tidligere har postet):

200 gr sukker
2 æg
225 gr mel
2½ tsk vanillesukker
3 spsk kakao
2 tsk bagepulver
2 dl mælk
150 gr smeltet margarine

Sukker, vanillesukker og æg piskes luftigt, mel og kakao tilsættes skifetvis med mælken, herefter tilsættes den smeltede afkølede margarine og tilsidst bagepulver.
Bages ved 190 grader i ca 25 min
Giver rigeligt til to-tre bunde bagt i springform, enten i en portion der deles efterfølgende eller bagt af flere omgange


Nøddemarengsbunde:

3 æggehvider
150 gr flormelis eller sukker
100 gr grofthakkede hasselnødder

Æggehviderne piskes stive, tilsæt sukker/flormelis og pisk til massen bliver sej (2-3 min), vend nødderne i og fordel massen i en smurt ring til en springform placeret på en bageplade med bagepapir.
Bages ved 150 grader i ca 45-60 min og køles af inden springformen løsnes, kør evt rundt i kanten med en kniv hvis kagen ikke vil slippe kanten, ellers knækker den let.

6 kommentarer:

  1. Hold da op en flot kage! Det er jo næsten synd at sætte tænderne i den...

    SvarSlet
  2. Nøøøøj hvor er du dygtig. Jeg bøjer mig i støvet for jer, der mestre denne kagekunst ;-)

    SvarSlet
  3. det er nogle helæt vildt smukke kager du laver - det talent gad jeg godt og besidde:) jeg er interesseret i dit strygestof - men er på udkig efter orange også - er det noget du har? eller vil du oplyse hvor du køber det henne?

    SvarSlet
  4. Wauw en kage!!! ;o)
    Tak for strygestof og smølfer det er nået frem (nåede ikke lige at skrive til dig inden vi togtil Berlin i torsdags).

    SvarSlet
  5. Tak skal i have, det er ikke så svært som det måske kan se ud til, men det kan jeg jo sagtens sige når jeg nu kan finde ud af det, men kast jer da bare ud i det...

    Jeg får også strygestof hjem i orange

    SvarSlet
  6. Wow!!!!!!!!!!!!
    Du er bare for god er din største fan!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...