Sider

tirsdag den 25. september 2012

Gule bukser og så lidt overspringshandlinger....

Er par bukser mere er blevet færdige i weekenden, de her er lige lidt smallere end resten. Det gule stykke babyfløjl var ikke helt bredt nok så de måtte lige gøres lidt smallere, men det gør ikke så meget for stilen og effekten er der stadig. Lommerne er med Graziela tog.
Og nu holder jeg lige en lille pause fra bukserne, der skal stadig syes flere og jeg genoptager tjansen igen snarest, men har lige lyst til at lave lidt andet også.
 
I går fik jeg brugt noget af det smukke blomstrede vintage stof til et nyt sengesæt til Johannas junior dyne og pude, jeg har syet dynebetrækket i tre brede baner for at man rigtig kan se det fine print. Mens puden er med patchwork i små firkanter.
 
I dag har jeg så kastet mig over et projekt jeg har haft i tankerne længe, en vest i gul isoli med hvide striber, mønsteret er fra et Ottobre blad, dog er lommerne anderledes, dem tegnede jeg af fra en af Johannas hættetrøjer.
Jeg har pimpet lommerne med neon pink strygestof og så er der sat neon pink lynlås i fra BettyP. Vesten er foret med dejlig blød bomuld.
Der er et par små skævheder hist og pist og lynlåsen drillede en lille smule, men det er absolut ikke sidste vest jeg laver af denne slags og så tænker jeg at jeg kan få styr på de par småfejl.
 
Og her følger billedspam af det hele....
 







 
 
 

13 kommentarer:

  1. Hvor er du dygtig - super fine ting du har lavet - alle i skønne farver og stoffer! I like :-)

    SvarSlet
  2. Synes specielt at sengetøjet er super lækkert! Jeg glæder mig simpelthen så meget til at jeg får børn/ at mine venner begynder at få børn, så jeg kan sy noget tøj til dem. Der er du en rigtig god inspiration :)

    Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for at kunne inspirere, jeg er også bedst til at kreere ting til børn, så det går jo hårdt ud over min datter;-)

      Slet
  3. Det er nogle super dejlige ting du har lavet!

    SvarSlet
  4. Hold op nogen seje ting du har fået fra hånden. Wauw for nogen fede farver, bliver mega inspireret...og eftersom jeg har masser af gul og orange velour liggende i kælderen er der vel ingen undskyldning...

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh så er det da bare om at komme igang, jeg skal afsted efter flere lynlåse til de her veste, for dem kunne lillpigen sagtens bruge en hel bunke af her i efterårs og vintertiden.
      Og jeg er glad for at kunne være en kilde til inspiration

      Slet
  5. Hvor er det bare blæret på den gode måde, at lade stof med samme design/mønster men i forskellig farvesætning "spille" sammen i et sæt sengetøj - kanon.
    Ja, sikke da et krea-dagsværk. HIlsen Marlene

    SvarSlet
  6. Svar
    1. Som der står i teksten (hi hi) Ottobre Kids Fahion blad, men jeg kan da lige tilføje at det er nr 1 fra 2011

      Slet
    2. tak jeg læste det godt bagefter- pinligt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...