Sider

søndag den 20. maj 2012

Bi-sværm

I eftermiddags, bedst som jeg var ved at male hegn og ellers nyde det gode vejr, fik vi besøg.... Jeg hørte en summen der blev højere og højere og så fik jeg lidt travlt med at få hunde ind og lukket døre og vinduer. Manden og lillepigen var gået ind for at gøre klar til middagslur. Larmen kom fra en bisværm som efter lidt summen rundt, slog sig ned i et mirabelletræ i haven.
Manden fik taget disse billeder af sværmen, mens de var i ro, og fik ringet til en biavler som også var har sidste år og hente en lignende sværm, men lige inden han dukkede op for at hente dem, besluttede de sig til at lette igen og prøve lykken et andet sted. Så kunne jeg jo fortsætte mit malerarbejde i fred, ikke at bierne er aggressive eller noget, men der er mange af dem i luften når de sådan sværmer rundt.




5 kommentarer:

  1. Det var da vildt, tror aldrig jeg har set noget lignende :)

    SvarSlet
  2. Ej hvor er det vildt. Og lidt klamt egentlig. :)

    SvarSlet
  3. Hold da OP, hvor er der mange. Tror nok jeg ville blive lidt bange. Herude i vores baghave "summer" buskene også- det er mærkeligt at stå og tænke på, hvor mange der måske er derinde. Knus Heidi

    SvarSlet
  4. ej hvor er det vildt. troede faktisk kun at sådan noget skete i tegnefilm :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...