Sider

torsdag den 16. august 2012

"Ny" kommode

Jeg har arvet en gammel kommode fra min lillebror, eller det vil i virkeligheden sige min mormor, men min lillebror har købt min mormors hus efter hun døde. Han er igang med en gennemgribende renovering og når han går igang med en ny etage/etape ryger de gamle ting ud, jeg får dog heldigvis information fra ham inden det sker så jeg kan nå at hapse det jeg gerne vil have først, han har ikke en kærlighed til "gammelt ragelse" som jeg har.
Denne kommode var før forvandlingen meget mørk brun bejdset, lakeret og temmelig krakeleret og skjoldet i lakken, men efter en grundig nedslibning, en gang spærregrunder, to gange alm hæftegrunder og to gange maling, dels i lysegul og dels i sort tavlemaling ser den nu helt anderledes og ganske fin ud. Selvom der er meget arbejde i det, elsker jeg at den har en historie og kommer fra min mormor og morfars hjem.
Delen med tavlemalingen var en bedre ide i mit hoved, end det har vist sig at være i praksis, da Johanna synes det er vældig sjovt at viske skriftten ud igen, og egentlig synes jeg måske også det er lidt for mørkt, så det kan være det bliver ændret, men lige for en tid får den lov at være på denne måde.
Bjørn Wiinblad sættet med vase og askebæger som står ovenpå er også fra min mormors/lillebrors gemmer.




2 kommentarer:

  1. Elsker at forandre gamle møbler til nyt. Hvis du synes den sorte er for mørk, men gerne vil have tavlelak har Silvan tavlelak i mange farver - bla. blå, lille og orange. Men kun de koster omkring 50-60 kr.

    SvarSlet
  2. Det er en sjov idé, har set noget lignende på Pinterest:-)

    Du må da lige gaive det en lille prøveperiode. Jeg synes at det ser fint ud!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...